[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

پیگیر مطالبات مناطق محروم هستم، روزنامه شیراز نوین

با حضور نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز، از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس رونمایی شد.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی آموزش و پرورش فارس، نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز در آیین رونمایی از دو طرح فرهنگی تربیتی شامل دوشنبه‌های مسجدمحوری و شیوه‌نامه جدید عفاف و حجاب در مدارس و ادارات و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس در مسجد امام حسین(ع) محله مهدی‌آباد واقع در حاشیه جنوبی شهر شیراز گفت: برنامه دوشنبه‌های مسجدمحوری آموزش و پرورش یکی از برنامه‌های ارزشمند و اساسی است؛ لذا ضروری است روحانیون محله و مساجد با این طرح همراهی کنند.
آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام که در جمع پرشور فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم این محله کمتر برخوردار جنوب شیراز سخن می‌گفت، افزود: با توجه به مطالباتی که در این جلسه از سوی مردم محله مطرح شد، پیگیر مشکلات اجتماعی و عمرانی این منطقه محروم خواهم بود.
نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: خانواده‌ها باید با برنامه‌های مسجدمحوری همراهی کنند و در تربیت فرزندان در کنار آموزش و پرورش باشند. 
امام‌جمعه شیراز اذعان کرد: اگر دانش‌آموزان در برنامه‌های مسجد مشارکت نکنند، بخشی از مهارت‌ها و رشد اجتماعی آنان محقق نمی‌شود؛ لذا حضور دانش‌آموز در مسجد موجب رشد او می‌شود.
آیت‌الله دژکام بر توسعه عدالت آموزشی تأکید و عنوان کرد: اجرای عدالت در جامعه امری مهم و خطیر است؛ چنان که رهبر معظم انقلاب، گفتمان آینده جوامع را عدالت می‌داند.
نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: برای رسیدن به هر آرمانی، نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش هستیم؛ بنابراین برای تحقق ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باید عدالت را در جامعه گسترش دهیم.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: شیوه‌نامه عفاف و حجاب که از آن رونمایی شد، کار ارزشمندی است که آموزش و پرورش تدوین کرده، لذا همه باید در تحقق پوشش مناسب در جامعه تلاش کنند و مدیران و معلمان مدارس هم برای اجرای مطلوب و اثرگذار آن با سلیقه و خلاقیت عمل کنند. 
نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام‌جمعه شیراز گفت: موضوع توجه به پوشش دانش‌آموزان چه دختر و چه پسر مسئله‌ای است که در تمام کشورها به عنوان یک قانون لازم‌الاجراست و لذا باید این مسئله در آموزش و پرورش کشور خودمان نیز مدنظر قرار گیرد. 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: از چهارده ماه قبل، برنامه‌ای با الگوبرداری از طرح شهید بهنام محمدی به نام دوشنبه‌های مسجدمحوری در دستور کار آموزش و پرورش استان قرار گرفت.
محمدخلیل عسکری افزود: پیوند بین منزل، مدرسه و مسجد از مهم‌ترین اهداف دوشنبه‌های مسجدمحوری اداره‌کل آموزش و پرورش فارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب بر ترغیب دانش‌آموزان به حضور در مکان‌های برکت‌آفرین، از برنامه مسجدمحوری رسماً رونمایی می‌شود و این برنامه، جزو برنامه‌های رسمی آموزش و پرورش فارس قرار می‌گیرد. وی با اشاره به اینکه در همه‌جای دنیا قوانینی در خصوص حضور افراد در مکان‌های عمومی وضع و اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: بر اساس چارچوب‌های قانونی آیین‌نامه عفاف و حجاب که شامل فعالیت معلمان و دانش‌آموزان در مدارس، دانشگاه‌ فرهنگیان و سایر مراکز آموزشی متعلق به آموزش و پرورش فارس است، در 9 فصل تدوین و اجرایی می‌شود. عسکری ادامه داد: در خصوص حل مشکلات محله کمتربرخوردار مهدی‌آباد در حوزه آموزش و پرورش، تخصیص زمین چمن مدرسه‌ای، راه‌اندازی و تجهیز کلاس درس تربیت بدنی در یکی از مدارس دخترانه و واریز مبلغ ۵۰۰میلیون تومان سرانه به حساب ۶ مدرسه این محله کم‌برخوردار از مصوبات برنامه دوشنبه مسجدمحوری در این محله است.
گفتنی است، در برنامه دوشنبه‌های مسجدمحوری که از ابتکارات اداره‌کل آموزش و پرورش فارس در دولت مردمی سیزدهم است و به صورت هم‌زمان در همه مناطق و شهرستان‌های سراسر استان با حضور مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، فرهنگیان و با محوریت دانش‌آموزان در کنار خانواده‌هایشان برگزار می‌شود، مشکلات مردم در حوزه تعلیم و تربیت در محلات مختلف شنیده شده و در راستای حل آنها تلاش می‌شود. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی