[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

آغاز اجرای طرح صدور سند در روستای سلطان‌آباد شیراز، روزنامه شیراز نوین


محسن ابراهیمی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شیراز از آغاز اجرای طرح صدور سند مالکیت اراضی طرح اقدام ملی در روستای سلطان‌آباد این شهرستان خبر داد و بیان داشت: اجرای اسناد مالکیت در این روستا زمینه‌ساز قانونمند شدن معاملات، پرهیز از زمین‌خواری و کاهش تخلفات در حوزه زمین و مسکن است.
به گزارش روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس، ابراهیمی در حاشیه اجرای این طرح با بیان اینکه طرح اعطای اسناد مالکیت در روستاها با مشارکت و همراهی ثبت اسناد اجرایی می‌شود، ادامه داد: سنددار کردن املاک روستایی یکی از مطالبات جدی مردم در مناطق روستایی است که از سوی بنیاد مسکن پیگیری و اجرا می‌شود. وی اضافه کرد: علاوه بر این سنددار کردن املاک روستایی باعث می‌شود روستاییان از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه برای دریافت انواع تسهیلات بانکی استفاده کنند، ضریب بهداشت قضایی کشور افزایش می‌یابد و پرونده قضایی اختلافات ملکی روستا‌ها کم می‌شود. مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز ادامه داد: تضمین مالکیت و ارزش دادن به تثبیت مالکیت خانه‌های مسکونی، جلوگیری از تعارض مالکان، وجود وثیقه‌ای مطمئن برای اخذ تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت جامعه روستایی به شهرها، برنامه‌ریزی مؤثر در بازار خرید و فروش و قانونمند کردن این فعالیت و همچنین تسریع در امر آموزش و بهداشت، از نتایج اجرای این طرح خواهد بود. 
ابراهیمی تأکید کرد: جلوگیری از نزاع و اختلافات ملکی، ارتقای توسعه پایدار و پشتیبانی از مدیریت محیط‌زیست، خودکفایی در امر تولید محصولات کشاورزی، برقراری نظام مالیاتی برای معاملات و اسناد مالکیت و محرومیت‌زدایی روستایی از دیگر نتایج اجرای این طرح خواهد بود. مدیر بنیاد مسکن شهرستان شیراز افزود: داشتن اموال باعث افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود که خود توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی