[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

قیاس درآمد بهزیستی با بودجه عمرانی ، روزنامه شیراز نوین

نماینده ولی‌فقیه در فارس در شورای معاونین اداره‌کل بهزیستی فارس گفت: میزان کمک مردم فارس در مقایسه با بودجه عمرانی این استان، نشان‌دهنده همت مردم این استان به امور خیر است. البته پشت این قضیه تربیت چندصدساله‌ بوده و این روحیه در بین مردم رشد کرده است. 
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اهمیت بررسی فاصله جامعه تا سطح موردنیاز و مطلوب، لزوم اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم و القای آرامش به جامعه با انجام مقایسه‌های علمی و دقیق، تأکید کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام با طرح این سؤال که چرا فاصله ما با سطح مورد نیاز و مطلوب بررسی نمی‌شود، درحالی‌که اگر این موضوع مشخص باشد فایده کار این است که می‌توانیم مردم را تشویق به همکاری کنیم تا به سطح مطلوب برسیم، گفت: طبق آمار مجموع خیرات یک‌ساله فارس در بهزیستی و سایر سازمان‌های غیردولتی عدد قابل توجهی است.
او با بیان اینکه میزان کمک مردم فارس در مقایسه با بودجه عمرانی این استان، نشان‌دهنده همت مردم این استان به امور خیر است، گفت: البته پشت این قضیه تربیت چندصدساله‌ بوده و این روحیه در بین مردم رشد کرده است.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه نباید نگران این موضوع بود که چرا برخی کارها به نتیجه نمی‌رسد یا پیش نمی‌رود، گفت: مسلم است که جامعه در حال رشد است و مرتب مسائل جدید پیدا می‌شود و لذا ما باید تلاش کنیم موضوع را کنترل کنیم و در این راستا مشخص کردن فاصله با سطح مورد نیاز و مطلوب تأثیرگذار است.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه خدمات بینایی‌سنجی خوبی در استان ارائه شده است، افزود: توسعه دادن این نوع خدمات با همکاری آموزش و پرورش و سایر نهادها آسان است.
او خاطرنشان کرد: باید در خصوص سایر خدماتی که هزینه‌های ویژه و سنگین دارد به مردم اطلاع‌رسانی شود تا در این زمینه‌ها کمک انجام شود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه طبق آمارها بسیاری از افرادی که از ایران مهاجرت کرده‌اند برای گرفتن خدمات بهداشتی و درمانی به ایران برمی‌گردند، افزود: با همه هزینه‌های رفت و آمد باز هم در درون ایران خدمات بهداشتی و درمانی نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر ارائه می‌شود.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: بنده نمی‌گویم وضع اروپا از ما بدتر است، بلکه بحث این است که وضع ما به آن بدی که نشان می‌دهند نیست. آن کشورها ۵۰ سال پیش مدعی بودند که توسعه یافته‌اند و به ما که در حال توسعه هستیم، می‌گفتند در یک راستا نیستیم، اما باید مقایسه عالمانه کنیم ببینیم کجای کار هستیم.
او با تصریح بر اینکه توقعات بجا را باید انجام داد، اما خیلی از توقعات امروز در جامعه ما نابجا ایجاد می‌شود، گفت: با مقایسه علمی دقیق می‌توان آرامش را به جامعه القا کرد و اینگونه نیست که وضعیت ما بد و بحرانی باشد.
امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: با اطلاع‌رسانی دقیق حتی خیران هم احساس خوبی پیدا کرده و باز هم اقدام می‌کنند؛ بنابراین این نوع اطلاع‌رسانی‌ها باید انجام شود.
آیت‌الله دژکام با بیان اینکه نسبت به برخی از تریبون‌ها و رسانه‌هایی که اخیراً در دنیا به وجود آمده خیلی حساس شده‌ایم، عنوان کرد: فضای مجازی با اینکه مهم و تأثیرگذار است، اما هیچ‌گاه با تبلیغ و اطلاع‌رسانی رودررو قابل‌مقایسه نیست.
او تصریح کرد: متأسفانه ما از تریبون نمازجمعه که چندهزار نفر مخاطب مستقیم در برابر خطیب قرار دارد، غافل هستیم و اگر بنا باشد مجموعه ائمه جمعه در خدمت بخش خدماتی نظام قرار بگیرد، باید اطلاعاتشان نسبت به مسائل بیش از این باشد.
نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه اگرچه شهرداری پای کار است و بهزیستی هم کمک می‌کند، اما وضعیت جمع‌آوری معتادان خیابانی و کارتن‌خواب‌ها مناسب نیست، گفت: شیراز شهر گردشگری است و برای جذب گردشگران نیاز است که این ناهنجاری‌ها در سطح شهر نباشد. آیت‌الله دژکام تأکید کرد: باید فضای مناسبی برای این معضل تدارک دید و این کار را هم باید با کمک شهرداری و نیروی انتظامی دنبال کرد تا مشکل برطرف شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی