[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف آب، روزنامه شیراز نوین

نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای فارس، اداره‌کل محیط‌زیست استان با گروه‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب منطقه‌ای، در راستای پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب، نشستی صمیمی و مشترک بین گروه‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها)، اداره‌کل محیط‌زیست و شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد.
بر اساس این گزارش، نبی‌الله مرادی معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل محیط‌زیست استان گفت: گروه‌های مردم‌نهاد با توجه به اینکه برآمده از بطن جامعه و لایه‌های زیرین اجتماع هستند، می‌توانند کمک بسیار شایانی در امر مهم فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط‌زیست پیرامونی داشته باشند.
امیرحسین مشکین‌فام مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی و رئیس گروه پایش منابع آب شرکت آب منطقه‌ای نیز ضمن سپاسگزاری از حضور نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد و پذیرش دعوت شرکت مشاور پروژه فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزش مصرف بهینه آب گفت: در میان پروژه‌های 15گانه طرح مهم احیا و تعادل‌بخشی، پروژه فرهنگ‌سازی را می‌توان در عرض سایر پروژه‌ها از جمله به‌کارگیری گروه‌های گشت و بازرسی، پروژه انسداد، پروژه نصب کنتور روی کلیه چاه‌ها و... 
لحاظ کرد.
مشکین‌فام اضافه کرد: بر این اساس مقوله فرهنگ‌سازی مهم تلقی می‌شود و می‌توان امیدوار بود بهره‌برداران عزیز در کلیه بخش‌های شرب و بهداشت، صنعت و خدمات و کشاورزی با سرلوحه قرار دادن فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی در مصرف آب نهایت دقت و همکاری را داشته باشند.
مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی اضافه کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد با توجه به نفوذ کلام خوبشان در اجتماع و در میان بهره‌برداران به خصوص صاحبان چاه‌های کشاورزی می‌توانند در مقوله فرهنگ‌سازی کمک‌رسان دولت باشند.
در ادامه، مجید تقی‌خانی دبیر شبکه تشکل‌های محیط‌زیست و منابع طبیعی استان فارس طی سخنانی آموزش بهره‌برداران را بسیار مهم تلقی کرد.
تقی‌خانی ادامه داد: چنانچه دوره‌های آموزشی برای بهره‌برداران و صاحبان چاه‌های کشاورزی برگزار شود، سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در برگزاری و آموزش فرهنگ مصرف بهینه آب همچنین توصیه به رعایت الگوی کشت و سایر مواردی که منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، کمک کنند. 
در پایان نشست، محمدجواد نعمت‌اللهی از انجمن محیط‌زیستی ایران زیبا گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد در خصوص ارتباط‌گیری با جامعه هدف و اصلاح الگوی مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، آبیاری فضای سبز، آب شرب شهری و... پیشنهاداتی ارائه داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی