[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

رهایی ۱۵۰ تعاونی از رکود، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: مشکل بیش از ۱۵۰ تعاونی فارس طی یک سال گذشته رفع شده است و نام این تعاونی‌ها اکنون از لیست تعاونی‌های مشکل دار کشور خط خورده که فارس از این نظر جزو استان‌های برتر کشور ارزیابی شده است.
وحید خداپرست در شورای عالی توسعه تعاون استان فارس افزود: بخش تعاون فارس در سالی که گذشت، وضعیت بهتری به نسبت سال‌های گذشته تجربه کرد که امید داریم روند بهبود ارتقای تعاون فارس در سال جاری هم تداوم یابد.
وی با تأکید بر اینکه باید شرایط مطلوب‌تری در حوزه تعاون فارس در سال جاری صورت پذیرد، گفت: مشکل بیش از ۱۵۰ تعاونی فارس در یک سال گذشته رفع شده است و نام این تعاونی‌ها اکنون از لیست تعاونی‌های مشکل‌دار کشور خط خورده که فارس از این نظر جزو استان‌های برتر کشور ارزیابی شده و باید این رویه تا پایان سال جاری استمرار داشته باشد و در کنار آن آسیب‌شناسی بخش تعاون نیز انجام شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس اظهار کرد: خط اعتباری دوهزارمیلیارد تومانی سال گذشته به بخش تعاون فارس تعلق گرفت که بیش از ۹ درصد این اعتبارات بخش تعاون کشور در استان فارس جذب شد.
وی با اعلام اینکه بانک توسعه تعاون در فارس برای تحقق این هدف کمک زیادی انجام داده است، افزود: در سال جاری تغییراتی با هدف افزایش سهم اعتباری تعاون استان صورت گرفته است که همراهی و فعالیت بانک توسعه تعاون استان نیز می‌تواند به ارتقای تعاون فارس کمک زیادی کند.
وی ادامه داد: برای کمک به افزایش منابع بانک توسعه تعاون فارس حساب مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی کارگران این استان به این بانک منتقل شده است و حساب‌های دولتی نیز تلاش داریم به این بانک منتقل شود.
خداپرست با بیان اینکه با فعالیت هزاران تعاونی در فارس هنوز از این ظرفیت به نحو احسن بهره برده نشده است، تصریح کرد: فارس با ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ تعاونی برای رقابت در جشنواره تعاونی‌های برتر امسال، تاکنون رتبه نخست کشور را از این نظر کسب کرده که هرچه تعداد تعاونی بیشتری در این رقابت ثبت‌نام کنند، احتمال کسب مقام‌های برتر بیشتری برای استان پهناور فارس وجود دارد که تلاش می‌شود طی فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان مهلت برای ثبت‌نام تعاونی‌های بیشتری برای شرکت در این جشنواره اقدام شود.
سرپرست مدیریت تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت: سند توسعه تعاون باید بومی‌سازی شود که در این راستا کمیته‌ای در استان تشکیل شده که این سند به بهترین نحو بومی‌سازی شود تا در جهت توسعه و ارتقای بخش تعاون این استان مؤثر واقع شود.
حمید مرادی بر بررسی مشکلات تعاونی‌های مسکن و استفاده از این ظرفیت در طرح ملی مسکن نیز تأکید کرد. تقویت شبکه تعاونی‌های مصرف فارس از دیگر مطالب مطرح شده از سوی وی بود که در این نشست بر آن تأکید شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی