[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۶
  • دوره جدید

کنگره جهانی محمد(ص) ردیف بودجه داشته باشد، روزنامه شیراز نوین

نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری جشن بزرگ هفته وحدت در استان فارس برگزار شد. به گزارش روابط‌عمومی کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت(ص)، نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری جشن هفته وحدت، با محوریت ویژه‌برنامه‌های کنگره جهانی حضرت محمد(ص)، با حضور استاندار فارس، امام‌جمعه شیراز، رئیس شورای شهر و نمایندگانی از نهادهای مختلف استان برگزار شد.
در این نشست، اعضا بر همکاری نهادهای ملی و بین‌المللی با کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت (ص) برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشن بزرگ هفته وحدت، از 6 تا 11 ‌مهرماه تأکید کردند.
حامد تقوایی، دبیرکل کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت(ص) در ابتدای این نشست که در مهمان‌سرای دولت ترتیب یافت، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در طول فعالیت‌های سه‌ساله‌ این کنگره، به معرفی برنامه‌های پیش روی کنگره جهانی محمد(ص)، ازجمله برگزاری جشن بزرگ ملی و بین‌المللی هفته‌ وحدت 
پرداخت.
آیت‌الله دکتر لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در این نشست، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران کنگره‌جهانی محمد پیامبر رحمت(ص) عنوان کرد: فعالیت این کنگره از سوی مقام معظم رهبری (دامت ظله ‌العالی) با عنوان «کاری بزرگ و مژده‌بخش» تعبیر شده است و بر همه ماست که برای تحقق اهداف آن که همانا شناساندن چهره واقعی پیامبر اکرم(ص) و ترویج سیره و سنت اوست، تلاش کنیم.
وی با بیان اینکه برای ملی و بین‌المللی‌کردن این رویداد باید دو نکته را مدنظر داشته باشیم، توضیح داد: برای عملی‌شدن این اهداف، علاوه ‌بر مشارکت تمام نهادها و سازمان‌ها، باید منبع تأمین بودجه موردنظر آن نیز مشخص شود و هزینه آن از سوی یکی از نهادها تأمین گردد.
امام‌جمعه شیراز گفت: برای اجرای هم‌زمان جشن بزرگ هفته وحدت با محوریت ویژه‌برنامه‌های کنگره جهانی حضرت محمد(ص)، لازم است که در سطح ملی و از سوی هیئت دولت این برنامه‌ها حمایت شود.
دکتر محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز با بیان اینکه کنگره جهانی محمد(ص) اقدامات فرهنگی مؤثری داشته است که موردتوجه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم قرار گرفته، بر لزوم حمایت مالی از این کنگره تأکید کرد و خواستار تعیین دبیرخانه دائمی این کنگره شد. وی از دبیرکل کنگره جهانی محمد(ص) خواست تا با ارائه مشروح برنامه‌ها و برآورد مالی آن نسبت به هرچه سریع‌تر عملی کردن برنامه‌ها اقدام نماید. دکتر ایمانیه پیشنهاد داد ویژه‌برنامه‌های کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت(ص) در وزارت ارشاد و سفر استانی رئیس‌جمهوری مطرح و برای آن ردیف بودجه در نظر 
گرفته شود.
در ادامه این نشست نیز نمایندگان هریک از نهادهای مختلف استان از جمله شورای شهر شیراز، شهرداری شیراز، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، حوزه هنری استان فارس و... به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص ویژه‌برنامه‌های کنگره جهانی محمد(ص) پرداختند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی