[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

نیجریه؛ حریف احتمالی تیم ملی، روزنامه شیراز نوین

به نظر می‌رسد که حریف بعدی تیم ملی ایران در فیفادی ماه سپتامبر، تیمی از قاره آفریقا خواهد بود. به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتبال ایران بعد از ناکامی در جام جهانی 2022 قطر و حذف از این رقابت‌ها در مرحله گروهی، در کادرفنی خود تغییر و تحولات داشت و امیر قلعه‌نویی سکان‌دار تیم ملی شد. در شرایطی‌که ابهاماتی درباره قرارداد قلعه‌نویی مطرح است، اما گفته می‌شود که در صورت صعود ایران به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های آسیا، قرارداد این سرمربی باتجربه تا پایان جام جهانی 2026 خواهد بود اما در صورت ناکامی بزرگ در جام ملت‌ها، سرنوشت قلعه‌نویی تغییر می‌کند.
امیر قلعه‌نویی در بازگشت دوباره‌اش به تیم ملی به دنبال بهره‌وری از فیفادی‌های موجود تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا است. در این زمینه در اولین فیفادی، شاگردان قلعه‌نویی در فروردین‌ماه(فیفادی ماه مارچ) دو بازی دوستانه مقابل تیم‌های ملی روسیه و کنیا داشتند که یک برد و یک تساوی نصیب ملی‌پوشان فوتبال ایران شد. در فیفادی اخیر، تیم ملی ایران در مسابقات کافا شرکت کرد که در 3 دیدار، شاگردان قلعه‌نویی تیم‌های قرقیزستان، افغانستان و ازبکستان را از پیش برداشتند و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کردند.
تیم ملی ایران حالا خود را برای حضور در سومین فیفادی با هدایت امیر قلعه‌نویی آماده می‌کند؛ آن‌هم در شرایطی که مسئولان فدراسیون فوتبال در حال رایزنی برای انتخاب حریف تدارکاتی برای تیم ایران هستند و رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دارد. گفته می‌شود که قرار است 6 هفته از فصل جدید لیگ برتر برگزار شود و سپس در شهریورماه بازیکنان منتخب امیر قلعه‌نویی در اردوی ملی حضور پیدا کنند و خود را برای انجام دو بازی دوستانه آماده نمایند. اولین بازی تدارکاتی ایران در شهریورماه(فیفادی ماه سپتامبر) نهایی شده و قرار است شاگردان قلعه‌نویی به مصاف تیم ملی بلغارستان بروند، اما هنوز دومین حریف تدارکاتی ایران مشخص نشده است.
ما در جام جهانی هستیم و می‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم!
مهدی محمدنبی روز گذشته درباره روند انتخاب حریف تدارکاتی برای تیم ایران در آستانه فیفادی ماه سپتامبر توضیح داد: «خوشبختانه چهارشنبه قرارداد بازی دوستانه بین فدراسیون فوتبال ایران و بلغارستان امضا شد تا در تاریخ 7 سپتامبر(16 شهریور) بتوانیم با تیم‌ ملی این کشور در بلغارستان بازی کنیم. در تلاش برای انتخاب حریف بازی دوم هستیم. همان‌گونه که بار قبلی قول داده بودم یکی از حریفان تیم ملی اروپایی شد و بعدی نیز امیدواریم یک تیم خوب آفریقایی باشد».
محمدنبی واکنش عجیبی هم نسبت به مسئله عدم برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های بزرگ داشت و گفت: «برخی از تیم‌های آسیایی به دلیل حضور نداشتن در جام جهانی نمی‌توانند با تیم‌های بزرگ بازی کنند، اما ما در جام جهانی هستیم و می‌توانیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم! در کل باید شرایط فراهم شود، آن تیم‌ها در تقویم خود دیده‌اند و مسائل دیگری نیز باید مدنظر قرار بگیرد. امیدواریم برای تقویم آتی مثل تیم ملی بلغارستان که یکی از تیم‌های بسیار خوب اروپایی و استخوان‌دار است، بتوانیم بستر خوبی را هم بازی با تیم‌های بزرگ فراهم کنیم».

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی