[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۷
  • دوره جدید

افتتاح نمایشگاه معرق چوب در نگارخانه مهر

افتتاح نمایشگاه معرق چوب در نگارخانه مهر

نمایشگاه معرق چوب با حضور مهدی رنجبر رئیس این اداره، محمد جواد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به صنایع دستی و هنر در نگارخانه مهر مرودشت افتتاح شد. رنجبر در این مراسم گفت: استاد کاووس فلاحی یکی از هنرمندان و پیشکسوتان شهرستان می باشند که در سال گذشته نشان مفاخر را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دریافت نموده و از بهترین های استان و کشور می باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:  معرق هنری است که ریشه در تاریخ این مرز و بوم دارد و توانسته در معماری مدرن و طراحی داخلی نیز هماهنگ با هنر معاصر پیشرفت کند.  وی بیان داشت: خوشبختانه امکان آموزش و فراگیری این هنر ظریف در خانه فرهنگ و موسسه فرهنگی هنری رستگارنیا با تدریس استاد فلاحی فراهم گردیده که علاقمندان می تواند با گذراندن دوره های آموزشی وارد این هنر و حرفه شوند.
کاووس فلاحی نیز در این مراسم در خصوص هنر معرق و تابلوها گفت: معرق هنر کار با چوب است که با استفاده از تکه های چوب آثار هنری تولید می گردد و هنرمند معرق کار باید شناخت کافی از نوع چوب و درختان داشته باشد تا بتواند با تهیه آنها از نقاط مختلف کشور ابزار کار خود را فراهم نماید. این هنرمند افزود در خلق تمامی این آثار از چوب با رنگ  طبیعی بکار رفته  و از هیچ رنگ مصنوعی استفاده نشده است. 
قابل ذکر است در این نمایشگاه بیش از ۳۰ اثر معرق با موضوعات مختلف در معرض دید علاقمندان قرار گرفته و نمایشگاه تا تاریخ ۱۹ مردادماه پذیرای بازدیدکنندگان می باشد.

 

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی