[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی از اولویت های دولت انقلابی سیزدهم است

انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرودشت به ریاست فرماندار ویژه شهرستان تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان مرودشت جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی به ریاست فرماندار ویژه شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانههای عمومی استان فارس، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت برگزار شد.
دکتر اسماعیل خوشبخت در این جلسه ضمن گرامیداشت ماه محرم الحرام و ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: خداوند را شکر میکنیم که فرصت آن را به ما ارزانی داشت یک سال دیگر هم توفیق عزاداری برای شهدای کربلا را داشته باشیم. وی با بیان این که در شهرستان مرودشت با مدیریت کارآمد و پیگیری مدیران ادارات متولی اقدامات بسیار خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتاب انجام شده است :گفت البته در شهرستانی مانند مرودشت با وجود ظرفیتها و پتانسیلهای ،فراوان لزوم اقدامات و برنامه ریزیهای جدی تر در زمینه توسعه زیرساختها و افزایش اعضای کتابخانه های عمومی و... . باید انجام شود تا به حد مطلوب شایسته مرودشت برسیم.
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت افزود یکی از اصلی ترین مسائلی که تاثیر مستقیمی بر ترویج فرهنگ کتاب خوانی دارد تقویت حوزه تولید محتوا است لذا باید اقدامات و برنامه ریزیهایی در زمینه حمایت از نویسندگان و مؤلفین انجام شود. وی با تأکید بر اینکه توجه به علم و علم آموزی را باید وظیفه ملی و شرعی خود بدانیم گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم حمایت از نویسندگان و مؤلفین و همچنین ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از اولویتهای اصلی خود دانسته و تلاش دارد خسارتهایی را که بدلیل کمبود توجه به حوزه کتاب و کتاب خوانی صورت گرفته است را با برنامه ریزیها و اقدامات کاربردی جبران نماید.
رئیس شورای تأمین شهرستان مرودشت با بیان اینکه دشمن، جوانان، نوجوانان و بانوان را هدف اصلی توطئه ها و برنامههای مخرب خود قرار داده اند گفت در حوادث سال گذشته این موضوع کاملاً مشهود بود که دشمنان و در رأس آن آمریکا بر روی جوانان و نوجوانان و به خصوص بانوان ما چه سرمایه گذاری عظیمی کرده اند. وی افزود: از همین روی توجه و اهتمام ما نیز باید بر روی خنثی نمودن توطئه های دشمنان باشد لذا لازم است اقدامات و برنامه ریزیها، متوجه این اقشار جامعه باشد. 
فرماندار ویژه شهرستان مرودشت تصریح کرد آموزش و پرورش و دانشگاهها به عنوان متولیان اصلی حوزه نوجوانان و جوانان مهمترین وظیفه را در این خصوص برعهده دارند. وی اذعان داشت برگزاری جشنواره هایی با محوریت نوجوانان، جوانان و بانوان در حوزههای فرهنگی و به خصوص کتاب و کتابخوانی میتواند در این راستا بسیار مؤثر باشد لذا پیشنهاد میکنم جشنواره ای با عنوان مادران و دختران کتابخوان برگزار شود و این طرح میتواند به عنوان الگو در دیگر نقاط کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد. رئیس کمیته برنامه ریزی شهرستان مرودشت بیان داشت: به منظور توسعه زیرساختهای کتابخوانی در کمیته برنامه ریزی امسال اعتباراتی را به تکمیل پروژههای نیمه تمام حوزه کتاب اختصاص می دهیم. گفتنی است در ادامه این جلسه محمد گرانمایه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مرودشت گزارشی از اقدامات انجام شده در حال اجرا و برنامههای آتی این اداره و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ارائه نمود همچنین در این جلسه در خصوص تشکیل و تکمیل پروژههای نیمه تمام حق عضویت برگزاری جشنواره کتاب خوانی به مناسبت هفته دولت و ... تصمیم گیری شد.

 

تاکنون نظری برای این مطلب ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی