[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

معاون استاندار فارس: روند درمان مجروحان حمله تروریستی شیراز ادامه دارد، روزنامه شیراز نوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه همه مجروحان و مصدومان حادثه تروریستی شاهچراغ(ع) از مردم استان هستند، گفت: روند درمان این افراد با به‌کارگیری بهترین خدمات و مراقبت‌های ویژه ادامه دارد. اسماعیل قزل‌سفلی روز دوشنبه در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) در جمع خبرنگاران افزود: روز یکشنبه هم‌زمان با نماز مغرب و عشا حمله تروریستی دیگری توسط یکی از عناصر تکفیری در حرم مطهر شاهچراغ(ع) انجام شد و در این حادثه هشت نفر مجروح و مصدوم شدند و یک نفر هم به شهادت رسید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: از این تعداد پنج نفر به بیمارستان نمازی اعزام شدند که بلافاصله کادر درمان کار درمان را شروع کردند.
قزل‌سفلی اضافه کرد: همان شب یک نفر از مجروحان مرخص شد و چهار نفر دیگر باقی ماندند که حال ۲ نفر وخیم اعلام شد.
وی با بیان اینکه یکی از این مجروحان ۲ بار به اتاق عمل رفته است، گفت: طبق گزارش کادر درمان وضعیت این ۲نفر وضعیت پایداری اعلام شده است.
معاون استاندار فارس گفت: بیمارستان نمازی یکی از بهترین بیمارستان‌ها هم از نظر تجهیزات و هم از لحاظ کادر متخصص است و همه اقداماتی که بایستی انجام شود در این بیمارستان به نحو احسن صورت می‌گیرد.
وی در خصوص اختلاف آماری که برای تعداد مجروحان و مصدومان وجود دارد، بیان کرد: حدود ۶ نفر از زائران به طور مستقیم مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و نفر هفتم هم بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسیده است.
قزل‌سفلی یادآور شد: در حال حاضر ۶ نفر در حال درمان هستند و ۲ نفر نیز در اثر ازدحام و ترس دچار مصدومیت شدند.
وی اعلام کرد: تمام مجروحان و مصدومان از استان فارس هستند. دکتر احمد حسین‌زاده رئیس بیمارستان نمازی هم گفت: در پی حادثه تروریستی که در حرم شاهچراغ(ع) اتفاق افتاد، پنج مجروح به بیمارستان نمازی اعزام شدند که چهار نفر از آنها شرایطی داشتند که باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفتند. وی ادامه داد: یکشنبه شب تا بعد از نیمه شب این چهار نفر توسط جراحان سوانح و حوادث و جراحان شکم و سینه تحت عمل جراحی قرار گرفتند که نهایتاً وضعیت پایداری پیدا کردند.
حسین‌زاده گفت: خوشبختانه با بازبینی و بررسی مجددی که دیروز انجام شد و این ۲ مجروح وضعیت نسبتاً پایداری دارند.
رئیس بیمارستان نمازی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی‌های ویژه رفع شده، گفت: دو مجروح دیگر هم تحت عمل جراحی قرار گرفتند و در حال حاضر وضعیت پایدار و قابل قبولی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند. وی افزود: در حال حاضر بحث ترخیص مجروحان مطرح نیست؛ چراکه طی روزهای آینده اعمال جراحی تکمیلی نیاز است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی