[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

خوانش ابیات ۴ شاعر بزرگ پارسی‌گوی در شیراز، روزنامه شیراز نوین

فارس رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز، از اجرای برنامه‌های حافظ‌‌خوانی، سعدی‌خوانی، مثنوی‌خوانی و شاهنامه‌خوانی به‌ صورت هفتگی در این کلان‌شهر خبر داد.
به گزارش ایسنا، اینجا شهر راز و مهد ادب و هنر ایران زمین است که خاک آن هنرپرور و به خصوص شاعرپرور است. در گواه این ادعا بس که دو شاعر بزرگ ایران زمین که شهره جهانی دارند، برخاسته از همین دیارند؛ در همین راستا در طول سال برنامه‌های متنوعی در شهر ادب و هنر برگزار می‌شود.
محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در این رابطه گفت: پارلمان شهری شیراز عنایت ویژه‌ای به مباحث فرهنگی و ادبی و هنری دارد و در همین راستا مصوبات متعددی را در شورای شهر شیراز در دستور قرار داده‌ایم.
وی یکی از این مصوبات را خوانش ابیات ۴ شاعر بزرگ پارسی‌گوی به‌صورت هفتگی عنوان کرد و افزود: ۴ مصوبه داریم که در طول هفته برنامه سعدی‌خوانی در آرامگاه سعدی، حافظ‌خوانی در آرامگاه حافظ، مثنوی‌خوانی در باغ تاریخی جهان‌نما و شاهنامه‌خوانی در بوستان آزادی شیراز با حضور هنردوستان و ادیبان برگزار کنیم.
هاجری تصریح کرد: دو طرح آن مصوب شده و قرارداد آن منعقد شده است و اجرا خواهد شد و قرارداد دو طرح دیگر هم به یاری خدا منعقد شده و در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز، از دیگر برنامه فرهنگی این شورا مشارکت در پروژه‌های بزرگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: در مرمت و بازسازی تالار حافظ شیراز به‌عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تالار این کلان‌شهر ورود پیدا کردیم؛ همچنین برای سالن تئاتر پشت دروازه کازرون که قدیمی‌ترین سالن تئاتر شیراز است نیز اقداماتی انجام خواهیم داد.
وی در خصوص تالار شهر شیراز نیز اظهار کرد: یک تالار شهر کوچک در بین‌الحرمین توسط شهرداری شیراز احداث شده است که مجهز به همه امکانات است و دو سالن جانبی است، اما در تکمیل ساخت تالار شهر شیراز که ۴۰ درصد پیشرفته داشته است، هم در صورتی که مدیریت آن در اختیار شهرداری قرار گیرد، به صورت هیئت امنایی آن را اجرا کرده و تکمیل خواهیم کرد.
هاجری بیان کرد: در خصوص مرمت تالار حافظ، تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری بسته شده است که اجرایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز دیگر مصوبه این کمیسیون را در خصوص موسیقی اعلام کرد و گفت: ارکست سمفونیک شیراز در هفته شیراز سال آینده رونمایی خواهد شد که برای آن بودجه‌ای در نظر گرفتیم تا قطعه مناسبی برای شیراز در نظر بگیرند.
وی با بیان اینکه همچنین اولین فرهنگسرای تعزیه ایران در کنار آرامگاه سعدی احداث می‌شود که بودجه آن هم در نظر گرفته شده است، بیان کرد: علاوه بر این‌ها ۱۱ باغ مهربانو را در شیراز احداث خواهیم کرد که این غیر از باغ خانواده است، زیرا استقبال بسیار خوبی از آن شده است و اگر این تعداد باغ مهربانو را راه‌اندازی کنیم بیش از ۳۰ باغ خانواده و بانوان در شهر شیراز خواهیم داشت و البته به دنبال گسترش آن خواهیم بود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی