[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تولید نانو امولسیونی برای درمان تقویت سیستم ایمنی از کدو حلوایی، روزنامه شیراز نوین

گروهی از محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از منشأ کدو حلوایی نانو امولسیونی را تولید کردند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.
به گزارش ایسنا، دکتر محمود ابراهیمی، فوق تخصص قلب از دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: محصولی که ارائه دادیم یک محصول نانو امولسیون دارویی است که از ماده‌ای به نام «اسکوالن» با منشأ گیاهی تشکیل شده است.
وی ادامه داد: سایر اسکوالن‌هایی که در کشورهای دیگر تولید می‌شود، از منشأ حیوانی و از کبد کوسه است. اسکوالن تولیدی ما از منشأ گیاهی و از «کدو حلوایی» تولید شده است؛ این امر موجب تنوع محصول می‌شود و در حفظ محیط زیست تأثیرگذار است.
به گفته وی برای تولید این ماده، ماده مؤثره اسکوالن موجود در کدو استخراج و در تولید نانو امولسیون مورد استفاده قرار گرفت.
ابراهیمی در خصوص جزو نانویی این محصول توضیح داد: اسکوالن حالت چربی شکل دارد و برای استفاده در این محصول به اندازه نانو درآمد تا چسبندگی میان مولکول‌های آن ایجاد نشود.
او با اشاره به اهمیت تولید نانو امولسیون، یادآور شد: این ماده دارای اثرات ضدالتهابی بسیار قوی است و قادر است سیستم ایمنی بدن را متعادل کند؛ ضمن آنکه ضعف سیستم ایمنی را برطرف خواهد کرد و از این طریق پرکاری عامل بیماری‌زا در بدن را کاهش خواهد داد.
این محقق با تأکید بر اینکه نانو امولسیون تولیدشده دارای کاربردهای بسیار وسیعی است، خاطر نشان کرد: نانو امولسیون تولیدشده در دوره کرونا موجب کاهش مرگ و میرها شده و وابستگی بیماران به سیستم اکسیژن‌ساز را کاهش داد. ابراهیمی اثر آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی را از دیگر مزایای این محصول ذکر کرد و یادآور شد: علاه بر آن در ترمیم زخم‌ها مؤثر است به گونه‌ای که از اضافه شدن بافت بعد از بهبود، جلوگیری می‌کند.
مجری طرح با بیان اینکه این محصول به ثبت پتنت رسیده است، یادآور شد: این نتایج در کارآزمایی‌های بالینی به دست آمد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یادآور شد: این دارو در قالب تزریقی و یا استنشاقی قابل استفاده است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی