[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

انتقاد پیشکسوت کشتی از فرنگی‌کار شیرازی، روزنامه شیراز نوین

پیشکسوت کشتی فرنگی گفت: کاری که گرایی کرد توهین بزرگی به کشتی بود و ضربه بزرگی به ما زد. به گزارش فارس، بهرام مشتاقی درباره محرومیت یک‌ساله محمدعلی گرایی به دلیل پرتاب بطری در مسابقات جهانی کشتی اظهار داشت: متأسفانه در مسابقات قهرمانی کشور در شیراز هم بطری آب پرتاب شد؛ کار بد، بد است حالا اینجا یا در جهانی.  
مربی کشتی فرنگی ادامه داد: محمدرضا گرایی کشتی‌گیر کوچکی نیست، او مدال المپیک و جهان را دارد و ضعیف نیست. اگر وسط تشک کم می‌آورد به خاطر ضعف بدنی و وزن کم کردن است. در مبارزه با کشتی‌گیر ژاپنی در نهایت می‌باخت، اما با کاری که انجام شد حق مدال کشتی‌گیر ژاپنی را گرفتند. 
مشتاقی با بیان اینکه کار زننده محمدعلی گرایی باعث محرومیت او شده، گفت: محمدرضا نتوانست مدال بگیرد هم اشکالی ندارد، اما این کار زننده باعث شد محمدعلی گرایی محروم شود؛ این اتفاق توهین بزرگی به کشتی کشور بود. درست نیست مدال کسی دیگر را بگیریم؛ حالا محمدرضا نتوانست اشکال ندارد، او در چند مسابقه مدال داشته و حالا نتوانسته اشکالی ندارد. ما دیدیم کشتی‌گیر ژاپنی قهرمان بازی‌های آسیایی شد. 
این پیشکسوت کشتی فرنگی درباره اینکه گفته‌شده محمدعلی به خاطر تعصب برادرانه چنین کاری کرده، یادآور شد: من کاری به برادر بودن ندارم؛ یک کشتی‌گیر در تشک کشتی برادر همه ماست، اما اینکه جلوی اتحادیه جهانی و همه جهان این کار را بکنیم خوب نیست. نمی‌توانیم بگوییم چون برادرم است تعصب دارم؛ من روی این ۲ کشتی‌گیر تعصب دارم به ویژه محمدعلی که ۴۱ کیلو بود و او را به اردو بردم. من از بچگی دنبال کارهای او بودم؛ محمدعلی مدال برنز جهان را دارد. 
وی با اشاره به رخ دادن چنین اتفاقی در مسابقات قهرمانی کشور در شیراز، تصریح کرد: همین کار در شیراز رخ داد؛ گیوی این کار را کرده و او مربی همین دو کشتی‌گیر(گرایی) است؛ به خاطر شلوغی نه توزیع مدال بود نه سکو. این اتفاق از کجا نشئت می‌گیرد؟ آیا محمدرضا کمتر از پسر من است؟ من مانند پسرم به او علاقه دارم، اما نمی‌توانم حق کسی دیگر را بگیرم و به بچه خودم مدال بدهم. بزرگترین کشتی‌گیران ما باخته‌اند و همه دنیا همین است؛ حالا اینکه حیثیت کشتی را ببریم ضربه بزرگی به کشتی ماست. 
مشتاقی در ادامه با بیان اینکه محمدعلی از کشتی‌گیران خوب ایران است، اظهار داشت: محمدعلی را از المپیک محروم کردند؛ او یکی از ورزشکارانی است که اگر رویش کار می‌شد می‌توانست مدال بگیرد. او نفر برتر ما بود و نفرات بعدی با فاصله پایین‌تر هستند؛ با محرومیت گرایی ضربه بزرگی وارد شد چون کاپیتان ما را محروم کردند. 
مربی کشتی فرنگی افزود: ۵ هزار فرانک فدراسیون و هزار فرانک گرایی جریمه شدند؛ فدراسیون ما زیر سؤال رفته و حالا اگر یک اتفاقی بیفتد گردن ایران می‌اندازند. در شیراز هم بطری آب وسط تشک انداختند و حالا این استان قهرمان هم شده است؛ باید ببینیم کمیته انضباطی فدراسیون چه کاری خواهد کرد. 
وی خاطر نشان کرد: من به‌عنوان پیشکسوت فرنگی و اینکه سال‌ها در کشتی بودم؛ یعنی ۵۰ سال این بزرگترین و بدترین خاطره‌ای است که در ذهن من ماند. ژاپن قطعا فینالیست می‌شد و به خاطر این اشتباه او صعود نکرد؛ این کارها بچگانه است با حیثیت کشتی ایران بازی نکنید. دیده بودیم‌ پرتقال و سیب وسط تشک بیندازند، اما حالا بطری آب هم دیدیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی