[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اساتید دانشگاه به بحث‌های فلسفی هم بپردازند، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
به اعتقاد امام‌جمعه شیراز، فلسفه می‌تواند پیونددهنده علم و دین باشد و این موضوعی است که باید مدنظر اساتید دانشگاه قرار بگیرد. آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین افتتاحیه‌ نمایشگاه‌ دستاوردهای‌ هسته‌ای کشور در شیراز با بیان اینکه دستاوردهای هسته‌ای مایه افتخار است، گفت: ویژگی دانشگاه، به‌هم‌پیوستگی دانشکده‌های مختلف در آن است. 
وی افزود: واقعیت این است که در اروپا و آمریکا در طول تاریخ تحولات علمی فرم جدید، هرچه علم پیشرفت کرده است، دفاع از عقیده دینی برای آنان مشکل‌تر شده است؛ اما ما نقش خدا را نمی‌توانیم در جهان انکار کنیم. 
امام‌جمعه شیراز با ابراز تأسف از اینکه فلسفه ملاصدرا شیرازی خیلی غریب افتاده است، گفت: فلسفه این عالم بزرگ، حتی در دانشگاه و حوزه هم غریب است؛ اما بنیان‌گذار جمهوری اسلامی یک روزی در حوزه از ملاصدرا دفاع کرد و گفت که اساس فلسفه‌ای که در شکل‌گیری این نظام به کار گرفته است، از ملاصدرا بوده است. 
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ادامه داد: خواهش من از اساتید دانشگاه و به ویژه اساتید دانشکده فیزیک و مکانیک، این است که مقداری به حرف‌های فلسفی هم بپردازند. مرز پیوستن دین و علوم، همین فلسفه است. 
آیت‌الله دژکام افزود: بر عکس اروپا که هر وقت خواسته پیشرفت کند، چه در دوره باستانی و چه در دوره جدید، دین را ضایع کرده است، اما ما ایرانی‌ها هر وقت پیشرفت کرده‌ایم، دین را هم بالا برده‌ایم. این فکر ایرانی که آبشخور اسلامی هم دارد را بیشتر باید به میدان بیاوریم.
امام‌جمعه شیراز در پایان گفت: همان‌طور که تجربه ۴۵ سال انقلاب نشان می‌دهد، هرچه جلوتر می‌رویم اعتمادمان به دین، کتاب مقدس و تجارب علمی تلاشگران عرصه تحقیق و پژوهش بیشتر می‌شود که می‌تواند ما را به سعادت همه‌جانبه در جهان برساند و این باید تقویت شود. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی