[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

ماهیت تسهیلات اشتغال‌زایی است، روزنامه شیراز نوین

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس گفت: ۴۵۰میلیارد تومان تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ (حمایت از تولید و اشتغال) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به استان تخصیص داده 
شده است.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، بابک دایی افزود: اداره‌کل اقتصاد و دارایی به‌عنوان دبیرخانه این تسهیلات مشغول بررسی طرح‌های اولویت‌دار است که پس از تصویب در کارگروه برای پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و متقاضیان طرح‌ها، به بانک‌های عامل ارسال خواهد شد.
وی ادامه داد: بحث تبصره ۱۸ چند سالی است که در راستای تبصره‌های قوانین بودجه سنواتی مطرح می‌شود و هدف از این تبصره اشتغال‌زایی و رونق تولید است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس اظهار کرد: سال گذشته استان موفق به جذب یک‌هزار و ۸۲۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی شد که ۲هزار و ۴۰۰ اشتغال جدید و 4هزار و ۵۰۰ تثبیت اشتغال به‌همراه داشت.
دایی گفت: برای امسال نیز ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در قانون برای استان پیش‌بینی شده که اخیراً ۴۵۰میلیارد تومان آن تخصیص یافته و به شکل نقدی به استان ابلاغ 
شده است.
وی افزود: تسهیلات مذکور با نرخ ترجیحی به طرح‌هایی دارای درصد پیشرفت بالا که در آستانه افتتاح و نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش هستند، پرداخت خواهد شد تا با افتتاح آنها اشتغال مدنظر محقق شود. مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس بیان کرد: این تسهیلات بین طرح‌های حوزه کشاورزی، صنعت، راه و شهرسازی، حوزه میراث، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طرح‌های حوزه ارتباطات، معاونت علمی و فناوری، طرح‌های دانش‌بنیان، بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد برکت و به میزانی که برای تکمیل آنها نیاز است، توزیع خواهد شد. دایی اظهار کرد: البته تعداد متقاضیان این تسهیلات همواره بیش از تعداد تسهیلات موجود است، اما می‌کوشیم تا آنجا که امکان‌پذیر است، از طریق پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات به سرمایه ثابت و ۳۰ درصد به سرمایه در گردش به ایجاد اشتغال پایدار توسط بنگاه‌ها کمک کنیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی